If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Датчика, който мери температурата в купето се замира отдясно под волана. Има една пластмасова решетка отпред, която лесно се маха. Самия датчик представлява терморезистор и миниатюрен вентилатор в един корпус. С годините вентилатора се задръства със сажди и всякакви мръсотии, каквито е имало в купето. Та този вентилатор като блокира ефекта е следния:
Палиш, тръгваш. Парното заработва и духа топличко, даже по-толо от необходимото. Като ви стане достаъчно топло датчика също се стопля и казва на системата да пусне малко студено. Само че понеже датчика е закътан и вентилатора му не работи си остава топъл, а климатроника продължава да духа студено, студено, студено..... Почваме да се чудим какво става. Термостат ли е? Какво ли? Но, температурата на мотора е на 6, а вътре духа студено. Нагласяте температурата на HIGH и пак почва да духа топло. Само, че ще ви отвее. Не си е работа. Сваляте на градуси и пак духа студено. Това е защото на HIGH, климатроника не "гледа" този датчик а отдава максималното количество топлина.
Ако разпознахте себе си в описаната ситуация трябва да свалите датчика, което е доста "неудобна" процедура и да го извадите от "блатото", в което се намира. Аз направих така. Някои хора казват, че ставало и с прахосмукачка без да го свалят. По-мързеливите могат да опитат. Аз обичам като правя нещо обаче да съм сигурен в резултата и го правя по традиционния начин.
Успех на заинтересованите!
Аз стигнах до същият извод но ще те помоля за малко повече подробности относно достигането до датчика. Последователноста на разглобяването.
Поздрави
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
Ъъъъ с една малка права отверка махаш решетката,махаш корите под волана разкачаш буксата.Вадиш целият вентилатор,разглабяш го като натискаш пъпките отстрани и почистваш!
Наздраве
sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
Ъъъъ с една малка права отверка махаш решетката,махаш корите под волана разкачаш буксата.Вадиш целият вентилатор,разглабяш го като натискаш пъпките отстрани и почистваш!
Наздраве
В неделя ще се поровя малко. Наздраве.
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
Перката е на втулка. Няма лагерче, но според мен е добре да се сложи една капка фино машинно масло. Не грес или нещо подобно, защото момента на развъртане е много слаб и няма да тръгне изобщо.
sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.
М да, зависи как.......... че аз пак май ще отварям че се чува една гадна вибрация от вентилатора и ме дразни. Сега съм без фреон така че при мен е лесно.
Поздрави
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
Най-добрия вариант е фреона да си го "източат" в сервиза за климатици. На мен така направиха - след като си смених "гръмналия" компресор отидох в сервиза и ми върнаха фреона и това всичкото срещу 5-6 лв.
AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
Колеги какви радиаторчета за парното слагате Предлагат ми AVA за 60лв и INTERNACIONAL за 90лв Цените може и да са наобратно но по важното е да не взема някое което догодина пак да го сменям
За какъв модел Капа беше радиаторчето Отдавна ли го сложи и парното духа ли ти добре топло Абсолютно еднакви ли са радиаторчетата на Капата и 166
Става година и нещо нямам оплаквания. Не помня точно за каква Капа беше,предложиха ми го в сервиза,понеже нямаше за алфа. Поне на външен вид не забелязах разлика, пък и шефа им потвърди,че са абсолютно съвместими.
П.С. Сега видях, че по номер са еднакви радиаторите на 166 2,4 жтд 136 коня и на всички Капи.
Мерси за инфото Днес и утре мисля да поразпитам и към петък да взема едно
Сетих се и за това дали няма при разкачването на радиаторчето да мога да източа антифриза от блока на двигателя защото досега неможех а искам да го сменя със хубав
Уви няма да можеш освен ако не го издухаш от двигателя защото при сваляне на радиатора на парното ми се беше изгубило около 2 литра антифриз така че другият стои вътре. А моето майстора ми го взе някакво белгийско за 50 лв. За сега топли много добре.
Поздрави
алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.
Comment